21 oct 2012

Dia 44

Avui he fet totes les fotografies del curtmetratge, per preparar - un cop acabi la setmana d'exàmens - el muntatge amb l'ajuda del professor d'infografia. Aquí adjunto les fotos de cada personatge acabat:

 Diversos objectes que apareixen al curt, i el protagonista d’aquest: l’Albert.


L’altre protagonista, en Joan, i la mestra de tots dos, que farà un paper semblant al de narradora.


La mare de l’Albert.

També he fet dues terceres parts de l'apartat del treball per escrit sobre el vídeo:



3. Curtmetratge

3.1 Idea i objectiu

La idea de fer un curtmetratge em va venir quan vaig tenir l’entrevista amb en Josep Díaz. Quan m’explicava el que havia arribat a fer amb els seus alumnes, l’efecte revertiu del bullying al qual havia arribat amb les seves sessions informatives, vaig saber que el que li feia falta a l’Asperger era això: sensibilització.
Prenent l’exemple de la pel·lícula sobre l’Asperger que més em va agradar personalment, Mary & Max, vaig decidir aventurar-me a intentar-ho.

Tot i no comptar amb recursos professionals, els meus propòsits són els de poder conscienciar els alumnes que es trobin a la mateixa aula que un nen amb Asperger, poder informar-los sobre en què consisteix de manera entretinguda i normalitzar la presència de la diferència en general dins l’entorn classe. Transmetre el missatge de que tenir Asperger no ha de ser un estigma per a tots els aspectes de la vida, sinó que ha de ser quelcom a millorar per una banda, i potenciar per l’altra.

3.2 Procés d’elaboració dels materials

Així com em vaig inspirar en l’animació Stop-motion de la pel·lícula Mary & Max, també n’he tret la idea d’utilitzar la plastelina com a material pels personatges. Els escenaris són austers, ja que no en necessitava de molt explícits.
Aprofitant les estones lliures, he anat fent les figures, i tampoc és que hagi estat moltes hores, simplement les necessàries (unes sis o set aproximadament), en l’elaboració.


I em falta escriure:


3.3 Procediment
3.3.1 Guió literari i tècnic (amb el programa CELTEX, que una amiga m'ha recomanat).
3.3.2 Storyboard
3.3.3 Personatges i atrezzo
3.3.4 Muntatge

3.4 CD


Del qual tinc alguns dubtes i espero poder preguntar a la professora d'arts escèniques del institut.




En general, m'agrada molt fer el curtmetratge aquest, pels diversos motius ja esmentats com el de sensibilitzar les aules, o bé perquè és relaxant i diferent, després d'estar escrivint tot aquest temps i redactant les parts del treball a ordinador. Encara que no surti com vull, o que no quedi gaire bé, estic molt contenta de tenir el temps suficient per dur-ho a terme.

No hay comentarios:

Publicar un comentario