11 jul 2012

Dia 13

He dut a terme una recerca ampliada sobre llibres i altres possibles consultes pel treball, i aquests són els autors i llibres que tinc pensats:

Tony Atwood: és un psicòleg anglès amb nombroses publicacions i estudis sobre la síndrome d'Asperger. Ell és l'autor dels llibres Síndrome de Asperger, Síndrome de Asperger: guía para la família (el qual ja he adquirit de la biblioteca) i Evaluación del diagnóstico de Asperger entre altres llibres de temes no referents al trastorn.

Luke Jackson: autor que a l'edat de 13 anys va publicar el seu primer llibre Freaks, geeks and Asperger's Syndrome: a user guide to adolescence, amb l'intenció de millorar la informació i la coneixença que hi havia llavors. 

Per què em costa tant aprendre?: de la doctora Anna Sans Fitó, una guia per la família sobre diversos trastorns de l'aprenentatge. El tinc prestat per una exprofessora de primària que es va interessar per meu treball.

El Síndrome de Asperger: ¿excentricidad o discapacidad social?: de Pilar Martín Borreguero, que també he agafat prestat a la biblioteca.

Soy un niño con Síndrome de Asperger: de Kenneth Hall, també en les meves mans gràcies a la biblioteca.

Per altra banda, també he fet una recerca d'associacions i entitats l'ajuda de les quals em podrà servir de molt:

ASPERCAMP: la qual ja he comentat anteriorment, situada a Tarragona.

Associació Síndrome d'Asperger de Catalunya, Federación Asperger España i Aspergercat: de les quals en comentaré la tasca, l'origen... en definitiva, res que no es pugui cercar a Internet.

També espero resposta del CSMIJ de Vilafranca (Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil), del Pont del Dragó (centre educatiu i de formació professional especialitzat amb discapacitats o trastorns mentals i d'aprenentatge) i de Nou Verd SCCL (un centre especial de treball), amb la intenció de que em brindin informació sobre la seva tasca i poder trobar algun professional sanitari a qui entrevistar. 

Una altra recerca que he fet ha estat relacionada amb documents, guies i material que m'han anat donant els professionals de l'educació quan els vaig entrevistar:

Model de pla individual i l'informe trismestral: utilitzat per la Lourdes Salas en la seva tasca al centre educatiu on treballa.

Síndrome de Asperger: estrategias para el aula: que em va enviar la Dolors Escofet per ajudar-me en el treball.

Paral·lelament he realitzat un esborrany del que serà el glossari del treball, amb paraules i expressions tècniques:

Adapatació curricular

Alt i baix funcionament d'una síndrome

Aula especial

Aula específica

Autisme

Autodidacta

CET (Centre Especial de Treball)

CO (Centre Ocupacional)

EAP (Equip d'Assessorament i orientació Psicopedagògic)

Empatia

Estereotípia motora

Intel·ligència emocional

Llenguatge corporal

Neurodiversitat

Risc d'exclusió social

Savantisme

Síndrome de Tourette

TDAH (Trastorn del Dèficit d'Atenció amb Hiperactivitat)

TEA (Trastorn de l'Espectre Autista)

TGD (Trastorn Generalitzat del Desenvolupament)

TOC (Trastorn Obsessiu Compulsiu)

USEE ( Unitat de Suport en l'Educació Especial) 


I finalment, la llista gairebé definitiva (a l'espera d'alguna correcció o suggerència) de sèries televisives, pel·lícules i documentals:

Pel·lícules:

Mozart and the Whale (Locos de amor) - 2006 


Adam - 2009

Mary & Max - 2009 (la qual ja he vist)

My name is Khan - 2010


Sèries televisives:

Bones - Temperance Brennan (sèrie i personatge que m'encanten)

The Big Bang Theory - Sheldon Cooper (ja coneguda)

House - Gregory House (també coneguda)

The Middle - Brick Heck

Numb3rs - Charlie Eppes

Parenthood - Max Braverman (la qual no vaig tenir oportunitat de veure televisada, tot i tenir-ne ganes)

Scrubs - Perry Cox

Skins - J.J. Jones

IT Crowd - Maurice Moss


Documentals: 

El Síndrome de Asperger (Telecinco) - 2008 (al qual ja he donat una ullada) 

My family and Autism (BBC Two) - 2003 (on hi apareix Luke Jackson, el jove asperger esciptor anglès) 

Dia internacional de la Síndrome d'Asperger, oferit per la sèrie Divendres (TV3) - 2010 

I en tinc un altre pendent de la sèrie Mestres a TV3, que hauré de confirmar aviat. 

Hi ha feina divertida, però també dura... M'estic adonant que si vull tenir-ho tot enllestit  per començar la redacció al setembre, o octubre com a molt, hauré de posar-m'hi cada dia a partir d'ara, ja que encara em queda molt per fer.

5 comentarios:

  1. Una suggerència: comença a redactar ja una anàlisi del personatge de Bones. T'agrada i aixó et motivarà per fer els següents. Aniria redactant aquesta part ara mateix. Després n'ataques d'altres però no et deixis la redacció per a setembre - octubre

    ResponderEliminar
  2. D'acord, intentaré començar ja amb les sèries que ja coneixo i la pel·lícula Mary & Max. També estic buscant tres professionals de la sanitat, de moment en tinc un mig aparaulat, i vaig passant els resultats dels tests una mica cada dia.

    ResponderEliminar
  3. Lucia, on creus que hauria de situar dins l'índex l'apartat de l'anàl·lisi dels llibres? Dins de "Entrevistes i documentació" a la mateixa alçada que "Entrevistes" i "Associacions i altres entitats"; o dins de "Anàl·lisi de la percepció fictícia (o real)" a l'alçada de "Pel·lícules", "Sèries televisives" i "Documentals".
    Representa que el primer apartat correspon a la percepció real, i el segon a la fictícia (o no)... Els llibres jo els situaria a la real, però llavors estic denigrant els documentals o ficticis... Què faig?

    ResponderEliminar
  4. Crec que l'ideal seria fer un apartat "llibres" a la mateixa alçada que "pel.licules", etc. dins de l'apartat "Anàl·lisi de la percepció fictícia (o real)"

    ResponderEliminar
  5. Ok, llavors queda:
    Percepció real: entrevistes, associacions i altres entitats, resultats del treball de camp (tests)
    Percepció fictícia: pel·lícules, sèries, documentals, llibres, documents i articles.

    ResponderEliminar